Vajinismus

Öncelikle Vajinismus tanısı kesin olarak tespit edilmelidir. Bazen erkek cinsel işlev bozukluğu nedeniyle ilişkiye giremeyen çiftler yanılarak vajinismus olduklarını düşünebilirler. Yüzeysel jinekolojik muayene kadın doğum uzmanı tarafından mutlaka yapılmalıdır. Bazen anatomik sorunlar cinsel ilişkiye girmeyi engelleyebilir.

Cinsellikle ilgili içgörünün değerlendirilmesi, çiftlerin iletişimine yardım etme ve iletişimin arttırılması, evlilik terapisi, çatışmaların ortaya konması, cinsel tutum ve beklentilerin değerlendirilmesi çok önemlidir.

• Bilinçaltı nedir? Neler yapabilir? Bilinçaltı hakkında bilgilendirme ve bilinçaltı süreçlerde incelemeler yapılarak, yanlış düşünce ve inançların tespit edilmesi vajinismus tedavisinin ilk adımı oluşturur.

• Genital bölge ve kızlık zarı anatomisi hakkında ayrıntılı bilgilendirme.
• Bireysel terapi
• Ayna tutma egzersizleri
• Nefes, gevşeme ve rahatlama teknikleri
• Kegel egzersizleri
• Dokunma (sensitive focus) egzersizleri
• Bireysel ve eşli parmak egzersizleri
• Tedaviye destek amaçlı hipnoz uygulamaları.
• Tedavide dikkat edilmesi gereken noktalar;
- Tedavi eşlerinde olması doğru olandır ama şart değildir.
- Lokal uyuşturucu kremler, sıcak su banyoları, kas gevşetici ve ağrı kesiciler, alkol kullanımı, botox uygulamaları , kızlık zarının cerrahi olarak çıkarılması, sinir blokları,anestezik maddeler kullanımı yanlış yöntemlerdir ve kullanılmamalıdır.
• - Hasta çift genellikle 4-7 gün içinde sağlıklı bir cinsel hayata başlar.
• Cinsel terapide başarı şansını arttıran en önemli faktör çiftin sonuna kadar tedaviye inançlarını yitirmemeleridir.